Gaskó-nap

Az Unciklopédiából
Figyeljük csak meg: minden szemafor tilosra van állítva. Akkor meg minek a vonat?

A Gaskó-nap, a Kelenföldi Szent Gaskó emlékére szervezett vasutas ünnep. A Gaskó-napon a vasutasok kimutatják az utasok iránti feltétlen szeretetüket és fékezhetetlen munkavágyukat. A vasutasok közül a mozdonyvezetők nem ünneplik a Gaskó-napot, nekik saját szentjeik vannak.

A Gaskó-nap eredete[szerkesztés]

A római korban az egyik legjövedelmezőbb tevékenység a gyaloghintó-járatok szervezése volt. A forgalmas ókori metropoliszokban számos gyaloghintó állomást üzemelt. A gyaloghintó-cipelő rabszolgának lenni nem jelentett nyugdíjas állást, de azzal a reménnyel kecsegtetett, hogy valamivel később lesz az emberből oroszlántáp, mint ha egyéb munkakörökben dolgoznának. Az üzlet sokáig virágzott, aztán valami idióta feltalálta a kereket, így a gyaloghintó-cipelőkre nem volt már szükség. Több gyaloghintójáratot bezártak, az idősebb gyaloghintó-cipelő rabszolgákat átcsoportosítottak gladiátor-edzőpartnernek, a fiatalokat pedig a pályán maradásuk (tömegközlekedés) érdekében állami támogatással átképezték gályarabnak.

A rabszolgák körében nőtt az elégedetlenség, míg nem a mozgalom élére álló Gaskus Kelenfoldus általános gyaloghintó-sztrájkot robbantott ki. A rabszolgák nevében Gaskus kevesebb munkát, a vonalbezárások megszüntetését és több kaját követelt. Többször is szervezett ún. villámsztrájkot, amivel teljesen megbénította a gyaloghintó-cipelő vállalkozások életét. Gaskus követelte, hogy a cipelőknek is jusson a teherhordó-szolgálat kiszervezéséből származó összegből, később felvilágosították, hogy ebben a társadalmi státuszban legfeljebb a nempofázásra van joga és ez így lesz a következő 2000 évben is. Szent Gaskót végül állítólag elkapták és átminősítették oroszláneledellé.

Egyes feltárt falfeliratok szerint Gaskus a kerékgyártók fizetett ügynöke volt, akik a versenytárs gyaloghintósokat akarták kiütni a versenyből. Más források szerint a császári címre pályázó hadvezér beépített embere volt, akit Orbanicus császár trónra lépése után egy maraneloi gyorsjáratú fogattal és egy spalatoi villával jutalmazott az új uralkodó.

Gaskó-napi szokások[szerkesztés]

Gasko-napi ünnepi menü VDSzSz módra
Homokozó ideges utasoknak

Kelenföldi Szent Gaskó napját ma már csak a vasutasok ünneplik. A Gaskó-nap a többi ünneppel ellentétben nem szerepel a naptárban, eljövetelére csak az azt megelőző nap késő esti híradójából értesülhet az, aki nem a Barátok Közöttötöt bámulja. Gaskó napra a legkülönfélébb mellékes okokból kerülhet sor, bár az ünnep megtartásához nem feltétlenül szükséges semmilyen ok megnevezése sem.

A gaskó-napi szokások a következők:
  • Az utazók dezinformációkkal való traktálása.
  • Vonatok indítása véletlen-generáló algoritmussal kiválasztott célállomásokra.
  • Fantomjáratok szervezése.
  • Spontán tömegjelenetek szervezése a menetrendkiíró táblák alatt.

Az egész Gaskó-nap legrejtélyesebb eseménye a Szent Gaskó-rendi szerzetesek és a MÁV vezérigazgatójának szeánsza.

Az eseményre legalább kétszer, a nyilvánosság teljes kizárásával kerül sor az ünnep alkalmával. A szertartásról távozó felek hagyományosan a "nem sikerült megállapodnunk" mondatokkal tudatják az esemény sikeres lezajlását.

Honnan tudod, hogy Gaskó-nap van?[szerkesztés]

  • Reggel minden rádióadón Kavalecz Imre nyilatkozik.
  • Hiányzik a munkamániás figura a szomszéd irodából.
  • Délben elterjed a híresztelés, hogy vonatot láttak a Nyugati pályaudvaron.
  • Megtudod a közlekedési miniszter nevét.
  • A vonatod másfél óránál többet késik.
  • A MÁV honlapján diadalittas hadijelentést közölnek arról, hogy Füvespuszta-alsó és Nekeresd között az összes reggeli vonat (egy darab) sikeresen közlekedett.
  • Már megint milyen sokan vannak a buszon...
  • A szomszédod este a lépcsőházban az autós prospektusokat lapozgatja, pedig eddig mindig kidobta őket.
  Magyar ünnepek

HeppinyújírVelöntájn napFaternapBüszkeség NapjaBöszmeség NapjaKamukaHarácsonyGaskó-nap